Getuigenissen

Het is altijd weer bijzonder om te horen hoe rooms-katholieken Jezus leerden kennen als Redder en Heer en hoe ze ontdekten wat genade écht betekent. Getuigenissen van Gods werk in mensenlevens geven ons hoop. We ontvangen dan weer nieuwe kracht om door te gaan met het werk van onze stichting. Wij delen deze getuigenissen maar wát graag met u.

  • 4-Rosa

    Rosa Hoffstädter: “Als jij bij Gods volk mag horen, is dat heel groot”

    Als kind besefte Rosa Hoffstädter niet dat God er echt was. God was belichaamd in de beelden van Maria en Jezus in de rooms-katholieke kerk in Kroatië. Alles veranderde toen ze in Nederland kwam. “Ik ben door de Heere bij de waarheid gebracht”, zegt ze nu.

  • Foto-pag-4-2

    “Ik bedacht dat de Bijbel me kon helpen”

    God brengt Zijn Woord bij de persoon die Hij wil bekeren. Maar het kan ook andersom. Hij brengt ook mensen zelf naar de Bijbel toe. Zoals dat het geval was bij Jeroen Timmermans (33), een voormalige rooms-katholiek uit het Limburgse Herten. Tien jaar geleden leerde hij God kennen, onverwachts en op een wonderlijke wijze.

  • 4-Hegger

    “In polemiek zit veel menselijks”

    In 2010 gaf voormalig priester Herman J. Hegger (1916-2012), de oprichter van IRS, een interview waarin hij onder meer vertelde over zijn bekering. Alles veranderde toen God op een dieptepunt in zijn leven heel duidelijk tot hem sprak. "Op een dag kwam de ingreep van God: Herman, en toch besta Ik”, zei hij hierover.

  • Cuneo

    “Mensen noemden me ‘de nieuwe Mike'”

    Waarom ben ik hier op aarde? Al op zeer jonge leeft ijd was de Amerikaanse Mike Cuneo bezig met de grote levensvragen. Hij werd al jong geconfronteerd met de dood. “God gebruikte die ervaring om me te laten zien dat ware vrede alleen te vinden is in en door Jezus Christus”, zegt hij nu.

  • 5-Anita-1

    Van “doe-geloof” naar “honderd procent Jezus”

    Het geloof moet je vooral dóen. Dat kreeg Anita van der Maas mee als kind. Toen ze een persoonlijke bekering doormaakte, veranderde dat radicaal. Ze zegt hierover: “Er gebeurde toen van alles: heel veel verzet, ongeloof, honderdduizend vragen, verdriet, verwondering …”

  • Ilona-G

    “Ik heb Gods aanwezigheid voor het eerst ervaren”

    Drie jaar geleden las de voormalige rooms-katholieke Ilona Da Costa Gomez voor het eerst in haar leven de Bijbel. Ze kwam tot bekering. “Van huis uit kreeg ik min of meer mee dat er in de Bijbel verboden dingen staan.”

Meer getuigenissen