Terug naar overzicht

22-06-2022

Het Evangelie voor Umbrië

Tussen Rome en Florence ligt het groene hart van Italië, de regio Umbrië. Deze regio heeft rond de 800.000 inwoners en staat ook wel bekend als het land van Franciscus van Assisi. In Umbrië is de protestants-evangelische presentie minimaal. De schattingen zijn dat er iets meer dan 500 kerkgangers zijn, verspreid over ruim 20 kleine gemeenten.

Het Evangelie voor Umbrië

Ds. Mike Cuneo zet zich in om een gereformeerde kerk te stichten in Passignano-sul-Trasimeno. Dit dorp, wat 6.000 inwoners telt, ligt aan het prachtige meer van Trasimeno. In zijn woonplaats, als ook in alle andere dorpen rondom het meer, is er geen andere protestantse gemeente actief. Ds. Cuneo en zijn vrouw Ivana ervaren een roeping om juist in die omgeving het Evangelie van vrije genade helder te laten schijnen.

“Gastvrijheid is voor ons een manier om de liefde van Christus met onbekenden en andere christenen te delen.”

~ Ds. Mike Cuneo

Stichting IRS ondersteunt het werk door de huur van de kerkzaal en kosten van het evangelisatieactiviteiten en -materialen voor haar rekening te nemen. Zo zijn er bijvoorbeeld in de afgelopen jaren al honderden Bijbelscheurkalenders uitgedeeld. Een groot deel van het dorp heeft op die manier de mogelijkheid gekregen om heel laagdrempelig kennis te maken met de Bijbel! Gastvrijheid is voor ds. Cuneo een belangrijke manier om anderen te bereiken met het Evangelie.

Het is het verlangen van ds. Cuneo dat de inwoners van Passignano-sul-Trasimeno Gods liefde in Jezus Christus en de vreugde van het Evangelie persoonlijk zullen leren kennen.

Voor 2024 en 2025 faciliteert IRS de huurruimte en kosten die gemoeid zijn met het evangelisatiewerk. De gemiddelde kosten per jaar zijn €10.000.

Terug naar overzicht